Mittwoch, 22. April 2009

percutian di itali dan sepanyol

hoho.. petang nie sementare aku aku nak tunggu... so aku nak citerla pasal idop aku.. haritu gi mane tahkan.. gi barcelona ngan gi rom.. aku nie jahat tola kan .. tak bitau sesapekan.. sebbkan familie aku pon dah bace blog nie.. ape salahnyekan aku crite skit.. aritu aku ngan 5 kawan kwan aku pila barcelona dan rom.. sementare cuti ostern.. sebelom tu ape tu ostern?

ostern tu kan kalo nak tau sempene hari kelahiran semula nabi isa kebumi untuk menentang dajal.. so sebb tula.. org eropah sambut eastern dalam bahase inggerisnyer... so hari khamis tu kalo tak silap kan kami ader kelas sampai petang,.,, so petang tu nak mewarnekan telur.. telut tu adelah simbol kelahiran semula nabi isa.. pastu arnab pon simbol gak.. sebagai pembawe telor ke ape tah.. so kami pon mewarnela sakan kat telor tu.. aku wat telor rebus.. pas rebus kami pon rendamkan telur tu..... sampai dye tukar kaler lain.. eh rabu tu malam kan kami pon pila central station.. hauptbahnhof pastu taruk beskal kat stu... aku takot gak sebb beskal nanti ilang... so kami menuju ke bremen,.,. tempat aku belajar 6 bulan..

kat bremen tu ade flughafen lapangan terbang,, so kami naik kapal terbang ryan air esok pagi nye kol 6.30.. malam tu lepak umah afham.. afham masak ayam masak kurma,., sedap.. trime kasih pamm... apam makin ensem..hohoh.. so malam tu aku pon tgkla slumdog millionair.. bes siall.. bebudak lain tido.. tapi aku tak tidoo.. aku pi cek verbindung sane snie.. risau takot mati karang.. so pagi tu org penoh gile.. so cek in pon lmbat.. banyak barang kene buang sebb lebih 100 ml.. aku pon tak tau sebenarnye.. mane aku ingatkan.. sebelom nie tak penah ku bawak bende2 tuu.. skrg jer dah lain skit.. dalam kapal terbang aku tido manjang.. dok kat sebelah cik ngan rahh..

then kapal terbang mendarat lbih kurg kol 1 kat barcelona.. lapangan terbang dye jauh... ehh tipuu kol 11 lebihla.. sesampainye kat stwesen bus kami pon naikla metro gi hostel kat barcelona. spanyol.. dekat giler ngan bandar.. aku riso satu jer.. pick pocket.. tiap mase mate aku melilau tgk punggung bebudak nie.. takut kang kne curi dompet.. hahah... bukan usha yer... heheh yed baik:p pastu kami jalan la kjat satu jalan nie yg ade banyak org pakai kostum bodo... cantikk... pastu aku pon tangkap gambo ngan monster tukan.. üpastu kami gi universiti dyer.. sjer tangkap gambar.. tetibe ter jumpe plak hard rock cafe,, aku bli cawan kecik jer.. cantrik.. kalo ku tau dah lame aku kumpul cawan.. terok taol aku nuie.. aiya...

pastu kami gi la kat satu garden tu.. arkitek zaman dlu.. cantekk..best gakla kat stu.. tapi kene panjat bukit.. tgh jalan kami makn ice krem sedap... sebb letihla katerkan.. trun daritu hari dah petg.. mak cik 2 nie membeli sakan.. akupon beli jersi barca,, tapi kne marah ngan cik sebb kat maner2 leh jum pe.. argghh aku tak kire... pastu kan malam tu rehat jap kat blik.. rah marrah kat aku... aduh,, pening busust pale aku nie ha,, dye tak nak dipujuk.. so aku pon downla malam tu.. akunye emosi kan cam haram,,, aiya.. dah besar pon camnie.. pastu lawat sat pintu gerbang nie.. tor ape tah kan.. aku malas gler... bwekk nak muntah aku diwatnyerr..

sok pagi nye ppas sarapan kami bergegas menghale ke sagrada familia.. haa.. cantik.,. macam kuil lame.. ade 4 menare cam petronas.. tgh tghnye ade jambatan.. so aku pkir diorg cilok idea dari sniela.. ooo.. pastu kami jenjalan gi museum yg cam istane.. kat sner wat gambar lompat bebanyak,,, pastu dah baik ngan rah dah.. jgn layan majuk dye.. pastu pgila kat sadium sikan olimpik satu mase dlu.. kat atas bukit... snie kne cakap hola.. pastu gracias tu maksudnye trimas.. hohohoo. kat snie kami pon lompat skan.. pastu kami lapor teramat sgt.. kami pion cari la nasi nak makn.. punyela jauh.. padfahal ade kedai lagi murah lagii

panas tol hati,,, kami balik hostel jap nk semyg.. tapi kali nie tak dido cam semalam.. sebbb nak gi pantai.. bes.. kami pergi pantai.. ade org main papan luncur air tu... ombak dye kuat... tapi cuace tak bape nak bagus.. soo.. kami poin lepak2 ngan melompat lagi sekalii.. pastu ade satu familie kaki busuk.. aduh busuk btol... mengalahkan bau tikos... hahaha.. pastu kami pon jalan nak balik.-- tetibe aku nak tangkap gambo kapal... tgh senje sebenonyer,, pastu diorg start menayanyi.. aku pon sambung ikot nyanyila.. kami pon ikot nyanyii... si dayah takot benor anjing tu.. kami nyanyi kuat kuat lagi melayu.. memacam jenis.. aku ape lagii... aku terbang ke bangkahulula.. huk huk huk.. so malam tu habis ngan bestnye kat barcelona... kami balik dan wat meggi... pastu tido..

keesokan harinye kami pon bgun awal.. tapi abg österreich tu bgn lagi awal pastu tros blah... lepas mandi sume tu.,.. kami curi makann kat tmpat sarapn pastu lari nak gi stesen baz.. aduhh.. dah lambat... aku plak tersasul gi arah lain.. bangang toll.-... sampai jer akt bas tu aku tanyela bas nie gi flöughafen ker.. so akhirnye berjaye.. walaupon budjet2 jer.. kat dalm bas tu. aku kaco baz.. pastu dye maroh plak aku.. karang tak cakap 3 hari kang... aduh kene lagi aku.. so aku pon lepak la sensorg.. aku nie aufdringlich pon... cam hara,mm... so kami tunggu la kapl terbang. aku tangkop gamba kapal tu pastu kne marah ngan org tu.. nak ku lesing je pale dyer.. lek sudah.. tak yah jeritka,... heii... naiik tu aku tak leh tdo.. sejekap jer.. pastu sampai roma...

pas menaiki baz terera vison.. setelöah ditipu harge.. kami sammapi kat termini.. aku dah lame nak gi ro9me nie.. so kami pon gila hotel tros.. creepy dude.. temapt cam lame gler... pastu aku ngan idea bodoh aku nak naik metro.. bodo nye idea ngan kekerasan kepale aku.. pastu kami bincg bincg balik.. kami naik bas ronde ronde 2 tingkat.. yes... aku bengap... sni tempat nye cam pudu.. banyak auslander jer.... tak sker giler.. dala makan kebab kat kedai tepahape... eii.. marah yed... first station... colloseum.. yes.. kami pion brenti tangkp gambvar lompat.. cantik.. ade julius ceaser jahat mintak duit.. sape tangkap gambo kne baye.. pastu kami naik bas balik.. kat next station.. jiha bli ice krem mahal.. hak hak hak... pastu kat rome nie banyak indiela bangla la.. benci tol aku... kam,i meneroskan perjalanan ke Vatican city.. tempat pope berteduh.. ketue segale org kristian.. pope yg latest nie org jerman... hoho bangge jerman kan.. pastukn aku wat gambo lompat ngan ru ngan rah.. cantekk.. bess.. aku dok.. tapi ramai org kat stu,.. jiha dtg.. dye kate tak leh gelak kat stu.. tak leh lompat.. haram.. pope marah..- hahah tungikk.. aku berjaye wat gambar tendngan kat ru kat snie.. hari semakin malam... bas yg kami naiki tu baz terakhir.. kami brenti kat perhentian tu,. stu ade air terjun,,.c antekk... pastu ku membeli blah.. bli baju i love roma ngan cik.. pastu kami masuk kdaimkan murah kate rah... makan spaghetti... sumpahh.. aku nye spagetti seafood.. lain dari lain.. sedap gilerr siall.. aku tak tipu dri sendrila.. tula makan kami terakhir.. malam kat cuti tu.. bes..pastu kami tros jalan gi hard rock cafe.. kat stu kami pion bli blah.. aku cam byase bli cawan.. ngan baju.. tok pakcik aku.. pastu jadi hak aku.. macamla... hehehe,,,, pakcik aku aku dah beli jc.. dye kasi aku bnyak wit before fly aritu... balik tu kami nak tangkapo gambar..adela pakcik tu tolong tangkapkan gambo kami..d ye cakp bahase pasar melayuu..... hohoh... lawak to.. balik kehotell aku pon tdo ngan ru..

pagi tu kami pon sarapan kat bawah.. ramai gak org kat hotel serbe daif nie.. hahha... soo.. pastu... kami gi jenjalan..s ebb yed tak leh dok diam.. sian adik badik yed bawak beg brat.. ttapi gi gak... kami gila.. kat satu tempat cam temple.. ade banyak tangge.. aritu pkai baju i love roma ngan cik.. hehhe... smart... so pastu kami masuk metro balik tapi tak leh gune tiket.. kami pon jalan kaki gi flomenca... sian dorg..... sampai kat sner... bolehla agak cantekk.. kami wat gamba lompat.. yed nga rah berjaye wat gambar lompat the best,, pastu yed ader gak wat gmbo lompat dungu name nyer.. oohohoo.. sume lompat yed diam jer.. yed sjer kontrol ensem.. hehehhe

tetibe dtg keling bagi ros kat dayah ngan jiha,, cik tak amik..dayah amik jer.. dye kate frei frei.. pastu dye pandang muke aku wat muke ngengade mintak duit soh bayah.,. ako soh dayah bagi dye balikl.. aku nak tumbuk jer muke dye.. sib baik jual bunge.. kalo ape apekan kawn aku,.. ha jagela.. pastukann kami9 balikla ke stesen termini..

diorg leh nak m,suk kedai abg sial tu.,. pas tanye halal ke tak .. dye cakap ader babi.. heii babi tol.. aku cakap... belah dari snie.. sume blah.. marah tol aku.. pastu gi kedai islam kat tepi tu.. aku dah tau ade kdai tu,.. jkami blila.. mkann.. kebab.. so pastu tros naik bas gi apangan terbang.. kami check in pastu cepat2 takut gak telambat.. aiyoo.. then kami pon balikla ke karlsruhe.. huhu jauh gak ropenye... pastu beli tiket schönes wochenende sesame balik göttingen... kol 12 malam lebih baru smapi.. yed lagi sian... sampai sampai jerka..-. beskal hilang tempat dok.. marah tol yed.. pastu yed basuh baju ngan tdoo.. hohohoh dah.. letih taipp bubyee...