Mittwoch, 18. März 2009

bunge bukan sekuntum, kumbang bukan seekor.

huh.. arini.. perghh... pegi tgk surat khabao nye company..
bosan siall..
tapi satula.. anji tu aku leh cakap my 2 best teachers la... aku wat keje skrg bukak tepakse.. tapi cam hanye tok anji.. dye baik sgt... aku tak tau nak watpe dah...

hum tgk gambo tu.. aku mmg gile pon kat mototr.. tapi aku sedih sebb mak aku tak kasi bli mtr.. aku tepon abg aku tadi.. best..cam member lame... dye banyak pengalaman... tapi aku nye gedanken dah lebih kurg same tahapdah... sembg pasal motor ngan awek.. hahha.. bab tu aku kalah la.. sebb aku loser.. heheh ha nak tasu pasal diri aku ker nak citer pasal lain??? bosan sial cakap pasal aku..aku pon tak tau nak cakap ape dah... hurr,,,... but something is not stabil in myself but i cant recognized it.. it should be something la..

aku nie jiwang tak???jambu tak?? kalo aku jambu korg nak makan tak?? jambu air merah yg manis tuuu..sedap... haha.. ape tu cinta?? sape tak tau ape maksud cinta sebenar tak lehla ade awek ke pakwe... tu name nye kite start bermain ngan hati... bende paling halus ciptaan allah.. kalo allah kate tak nak buat hati... camne agak nyer??? monotonla sifat kite.. tak rase pape langsung.. ha ape jadi camtu.. yoyoyokkk,,,

cinte kan.. bagi akula.. ikatan hati antare 2 insan( laki ngan pompuan..) deangan tulus ikhlas sedalam dalamnyer.. mksud aku.. bukan berlandaskan hawa nafsu.. pras rupe suare.. tApi dalaman.. camne tu.. cube ko bayang kan... ko tak tgk muke awek tu tapi nak kawin ngan die.. camne kite nak kenal dye.. muke ta tgk... suare tak dengar langsung... ha camner.. tu satu hal gak tu.. aku pun pening gak sebbeno nyer..


i hope.. kalaulah aku kawin satu ari nantila kan.. humm aku haram bakal kekasih aku tu tak pandag wajah aku.. tak pandang perut aku.. tak pandang jerawat aku... tak pandang duit aku.. kabn bagus camtuu...huh... btol gak abg aku cakap.. aku baru 20--.. awal lagi.. tak leh gatal sgt.. karang tak menjadi hidup aku.. bak kate org bepengalaman.. aku kne plan idup aku nie pastu kne follow plan tu.. tapi kner ade improvementla..cki


ciri ciri gadis idaman.. hurmmm.. tak jadila.. nanti sume bende aku citer tak jadi crite la plak. kan.. tak bestla.. hurmmm.. aku setuju,,, ha dalam tgh asik bercinte kan.. bahaye gak wow.. sampai tak kenal diri sendiri tu nanti.. aku dah tau dah camne rase nyer..sume kawan kawan ku aku tinggal kan.. pandaila sgt camtu kan.. aku marah tol ngan diri aku nie. aiyoo..
.


sajak dari paye.. bunge dan kumbang

buzzz kilauan tubuh ku bersinar membelah udara
mencari manisan hasilan debunga,
hatiku bersih disucikan cecair..
tapi.. bontotku tegar dengan sengatan sendiri
ku sedar aku membawa senjatapembunuh..
terhiúnus pedang lantas terkuburla aku

dihening pagi tatkala bunga mengambang,
seyapku sengal dek tidurku yg malang,
ku sedar ku terlewat.. yg amat sangat..
pergghhh.. kuntuman bunga...
sudah hampir menutup tirai cinta,,
tunggu aku,, kataku menjerit..
kelopak terakhir tertutup meninggal kan aku..
aku merengek kesidihan,,
setitis madu haram langsung ku sedut..
seban tahun ku menanti bunga kembang sekali.
tapi dia.. tak berganjak..
bunga itula yg kutinggu.. kutak tahu mengapa
tapi hati ini terus menanti bunga itu kembang..
sedetik respon tidak kuterima.. baru ku sedar aku sukakan bunga itu..
tapi dia sudah tiada..
salji sudah menitis kebumi.. aku tak mpu menunggu lagi


kuteruskan tabah mencari bunga..
dari eropah hingga ke korea ku mencari..
yang wujud hanyalah sakura..
hatiku sedar.. benar kata kumbang kawan ku..
cintaku bunga bukan satu.. bia pun dia tiada
dia tetap dihati ku.. kini ku tidur dalam pelukan sakura..
teman baru ku.. tapi ku tak rasa..
kasih yang diberikan sibungaku dulu.. baru kusedar kini..
aku kesorangan walau berteman sakura yg ayu..
ku sedaR:: aku takan ulangi lagi kesilapan ku...
KUTAKAN BANGUN LAMBAT LAGI:::D

1 Kommentar:

farah hairuddin hat gesagt…

jiwangsssssss...hehe...weitermachen..akoo terhibur!

myself

myself