Freitag, 6. März 2009

HAti MaKaN JanTung, JantunG LeTiH Pam PraSaan

Ku mulakan warkah hati ini dengan pengarang jantung luahan hati..

Tika pasirmembahang dek panas Mentari,
waktu burung hering merayau mencari bangkai caci,
sedetik itu,
waktu hati tertusuk mata pena sendiri,

kumasih kesal hingga kini kerna,,
kusedar tak siapa berani menyentuh semalu sial ini,
tiap sentuhan memberi tindakan.,
tertutup terkedu hati mereput..
apa kah ini???


perghh... aku wat sajak tuu.. amacm dasyat tak? anyway aku payed.. Muhammad Farid Hassan Hassaari. anak sejati kampung sabak bernam.. mak abah aku sume orag sabak bernam. iam proud of my hometown.Sejak kecik lagi aku kat sabak bernam.. orang pernah tanyer aku.. biler aku latih betol nyer?? pastu aku jawab entahle.. tau tau aku dah wujud akt snie. waktu kecik dlu aku putih wow.. kawan mak aku cakap aku cam ciner.. caye tak?? pening tol aku jati itam tetibe.. so aku pon membesar ngan abang aku.. dye asik kne kan aku jer.. bikin aku panas.. aku nie tak leh diusik skit pon.. tapi sekarang aku tak takut dah sebab aku yg belasah diee.. hahaha..aku adik bradik 6 orang.. dlu aku skolah tadika.. name skolah tu kan. ehhh tadika kenangan.. sempene name taman aku tinggall.. ala depan umah aku jer.. balik umah minum susu. datang sekolah main. tula aku.. pastu makan..tetibe 1993 aku dapat adik pmpn korg tau.. tekejut aku.. lame tol akutunggu adik aku kua... ade sekali tu aku buaikan dye tdokann.. sekali tuuu aku yang tidoo.. pergghhh!!! mak aku dtg tgk adik aku mate tebeliakk lagiii.. pastu aku masuk skolah rendahla..

perghh aku suke SDAL. Sekolah Kebangsaan DOktor Abdul Latif.. sekolah sebelah tu kutuk sekolah aku sekolah didik anak lembu.. aku hangat tol dengar,... aku suke sekolah aku.. dlu aku gemok pendek wow.. baru aku prasan.. itam lak tuuu-...memacam wow pengalaman skolah rendah.. ngurat anak orgla apela.. aku masuk coral speaking wow.. 2 kali gi negeri.. aku ade gak pegang watakk.. bangge hidung aku waktu tu.. aku dl skema wowo.. korang tak tau.. aku memeg...apetah.. tak tau nak cakap aper.. okla ckupla tok hari nie aku baru jer nak start nie... ape pandnagan korang nak teruskan cerite waktu kecik ker nak aku teruskan waktu aku kat snie?? aku skrang nie kat german.. tgah stuye nak jadi cikgu... oklaa.. aku tdo dlula.. nyanyikan aku... guten abend noch..

Keine Kommentare:

myself

myself