Montag, 9. März 2009


Seorang lelaki.. bernama suami...
kernaaa.. kau isteriku.. ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini...

Hidup nie cam aper? entahler.. sebenarnye tok allah jer.. pastu allah telefon balik umah kite pun balik.. tapi biler?? somethime aku rase its better aku dok tak kawin jer.. sbb aku takut karang aku kawin kang tetibe akudapat panggilan allah.. najk gak sebenarnye.. harap2 dapat pi mekkah jumpe allah... aku tringin giler nak gi haji.. nanti bapak aku gi aku follow lah.. nie masalahnyer nie nak kawin nie.. aku umor dah 20 ... mcm awal lagi.. tapi kite kene pkir jauhla.. kene ade plan.. kalo tade sape nak kat aku.. aku jage mak aku jela.. aku nie cam loser pon ade sebenarnye..aku pun tak tau ape yg aku cari sebenarnye.. bab nie mmg aku peningla pkir.. ngan hati aku yg lain macm nie aku tak taula.. kalo bab nak plan bende tu aku bleh lagi kot.. babpmpn nie cam susah skitla.. dlu aku kat skol ramai wo kawan pmpn.. agask kamcingla.. aku bangge gakla..tau takk.. aku kan... entahle.. aku cam mak aku sebenarnye.. tapi sowieso campo bapak aku gak.... kalo bapak aku kan dye ade prinsip dye.. tu aku respekla... tapi bab pmpn nie dlu dye cam serius skit.. sekrg aku wat lawak jer kat dye.. dlu kan dye soh papehal bini kene tinggi.. tapi bagi aku tak kisah pun.. tapi dagh bapak aku cakap camtu soo akukne la.. tapi aku legh lawn dye... sebb aku dah branie lawan dyer.. hahha... ala nenek aku pu rendah.. comel jer... aku rase pmpn yg rendah lagi cam kiut.. dlu kan.. byasela.. kat malaysia sume nak mat salehla.. pergh samapai kat snie baru ku tahu betape bosan nyer wajah diorg.. pastu diorg tak istimewe.. patut la ramai mat saleh cari org asia.. makanan sedap.. aku raselakan... gadis melayu cam istimewela.. orr gadis islam... cam mat salehka,,, cantik2 pon liar skit... tade ape dah tinggall.. cam gadis malaya kan??.. humm banyakk nilai nilaila.. barula aku tau nak menghargai gadis.. aku penah tebace kat mane tah yg aku nie teburu buru cari pasangan?? betol tak?? agakla sebenarnye..enathle..taktaula..kalo aku jadi pmpn pun aku tak nak kaot kat dri aku nioe.. perangai cam sial jer.. sape leh tahan respek la..mesti jelousla apelah.. tahle.. aku biler dah terkecintan tu.. aku nak pijak lintah pun tak branie.. nak marah lagila... cam malaikatla aku wat.. sian mak aku.. tak pnah majuk kat bapak aku sebb takan kene pujuk.. so aku kenela hargai kalo pmpn mrajuk nie... letih diorg.. ccam kawan aku kan kalo awek dye majuk jer nanti dye majuk balik.. tu baguis galkkk... kalo pakcik aku sampai tue nie pon dye pjuk bini dyer.. respek... aku?? entahler.. aku kalo ade budak kecik aku sukela.. sebb aku banyak adik kot.. leh wat smake down..

ucapkan lah kasih...senandung kata hatimu..
sebb ku tak sanggup mengertikan kata rinduu...
sebbku merayu.. padadirimu...
meangapa berat ucapkan cinta
padahati yang ada...
dalam gelap winter dalam terang salji
juga dalam sedu sedan..
menagapa sulit mengaku cinta.. pada hati terasa...
dalam rindu dendamm hening malam.. cinta.......
terasa.. ada....

haah macam ade.. tapi sebenarnye takde.. halusinasila.. korg tau takl aku nie sangatla protecting person.. kalo cam dala filem bodo yg aku baru tgk tadiakan.. tak mungkinla.. leh plak awek dye kener kaco depan diyer.. aku kalo camtu hangin btoll.. pantang tol aku.. eh eh eh yg aku emo tak tentu pasal pehal?? ketok baru tau.. takpela.. nantila soh mak aku carikan awekla... setell.. habis citer.. haha.. ha dahla.. tade idea.. haa.. soalan tok pembace.. agak nyer aku nie.. pengurat yg bagus ke tak?? hehehe

3 Kommentare:

farah hairuddin hat gesagt…

huhu...pompuan kcik comel ek yed??hehehe...pape pon..kite maseh muda..Enjoy la!!

Fakhruru hat gesagt…

btoi kta rahhh!!!
hdup mmg kna enjoy
tp dlm msa yg sma,
kita plan lar jgk msa dpn
kita usaha, ALLAH jer akn tntukn...

Fakhruru hat gesagt…

bila lar yed nk update dia nyer blog nie!!!

myself

myself